Vikailmoitukset
Ilmoita katujen, katuvalojen, kaupungin kiinteistöjen, puistojen, leikkipaikkojen, liikuntapaikkojen, sähkön jakelun, veden jakelun tai viemäriverkoston häiriöistä ja vioista.
- virka-aikana kunnossapitopäällikkö 040 335 7712
- virka-ajan jälkeen teknikkopäivystys 040 335 7717.
- Sähköinen lomake vikojen ja palvelupyyntöjen ilmoittamiseen
- virka-aikana työnjohto 040 335 7759
- virka-ajan jälkeen päivystävä huoltomies 040 335 7777.
- Tienkäyttäjän linja 0200 2100
Ilmoitukset liikennettä vaarantavista ongelmista tiestöllä (24 h/vrk, pvm/mpm). - Liikenteen asiakaspalvelu
Valtakunnallinen Väyläviraston, ELY-keskusten ja Traffic Management Finland Groupin yhteinen maantie-, rata- ja vesiväyläasioiden neuvontapalvelu. - Väyläviraston palauteväylä
- Liikenteen valvontaan liittyvä palaute poliisille
- Häiriökartta
- Sähkökatkojen häiriöviestintäpalvelu
- sähkön vikapäivystys 03 5691 5520
- kaukolämpöpäivystys 03 5691 5540.
- Sähkökatkotilanne
- vikapalvelu 24h 020 690911.
- Vedenjakelun häiriö- ja työmaakartta
- virka-aikana:
- kunnossapitopäällikkö 040 335 7712 tai
- työnjohtaja 040 335 7720
- virka-ajan jälkeen:
- päivystys 040 335 7723 tai 040 335 7717
- Tekstiviestijärjestelmä vedenjakelun häiriötilanteissa.
Tiedätkö, miten varaudut erilaisiin tilanteisiin ja toimit niiden aikana?
Varautuminen tarkoittaa ennakkoon valmistautumista erilaisiin häiriöihin ja kriiseihin sekä poikkeusoloihin. Jos jotakin poikkeuksellista tapahtuu, jokaisen oma varautuminen ja toiminta vaikuttavat siihen, miten hyvin pärjäämme.
Varautumista vaativia tilanteita ovat esimerkiksi:
- pitkät sähkö- ja vesikatkot
- pitkät häiriöt internetin tai pankkipalveluiden toiminnassa
- luonnonilmiöt, kuten myrsky tai maastopalo
- pitkäkestoisemmat kriisit, kuten pandemia tai sotilaallinen konflikti.
Linkkejä varautumisen oppaisiin (suomi.fi):